سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ارائه ی انواع سینی کابل و لوله های فولادی

نظر

اجزای تشکیل دهنده موتور برق:

موتور: وظیفه تامین انرژی مکانیکی موتور برق را بر عهده دارد، موتور ها قدرت های متفاوتی دارند که بر حسب توان موتور برق و همچنین توان خروجی مورد استفاده قرار می گیرند.

دستگاه تولید برق متناوب (آلترناتور): وظیفه این قسمت از موتور برق تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی می باشد.

سیستم سوخت: سیستم سوخت در موتور برق که بسته به نوع سوخت متفاوت است می تواند بر روی خود دستگاه موتور برق یا به عنوان بخشی مجزا قرار گیرد.

تنظیم کننده ی ولتاژ: وظیفه این قطعه تنظیم ولتاژ خروجی برق از موتور برق و تبدیل AC  به DC و بر عکس می باشد.

پنل کنترل: تنظیم و راه اندازی دستگاه از این قسمت انجام می‌شود.

سیستم روغن کاری: موتور و قطعات مکانیکی بعد از مدتی کارکرد دچار سائیدگی می شوند که برای جلوگیری از این سائیدگی از روغن استفاده می شود.

سیستم سردسازی: قطعات و اجزای موتور برق در حین کار دچار افزایش دما می شوند لذا سیستمی جهت خنک کردن این قطعات نیاز است .سیستم سردسازی وظیفه خنک کردن اجزای تشکیل دهنده موتور برق را بر عهده دارد. اغلب موتور برق ها توسط هوا خنک می شوند.

خروجی‌ها: از این قسمت برق تولید شده توسط دستگاه به وسایل تغذیه کننده رسانده می‌شود. بیشتر موتور برق ها دارای خروجی های AC و DC با تعداد مختلف هستند.

 

موتور برق‌ها عملکردی بسیار مشابه به عملکرد ژنراتورها دارند اما از نظر ظاهری و ابعاد متفاوت هستند. در واقع موتور برق در مقایسه با ژنراتور کوچک‌تر و جمع و جورتر است.

ابعاد و وزن مناسب موجب شد تا کارخانه‌های بسیاری درصدد تولید انواع موتور برق در مدل‌های مختلف باشند.

از انواع موتور برق می‌توان به انواع موتور برق بنزینی، انواع موتور برق دیزلی یا موتور برق گازسوز و انواع موتور برق گازوئیلی اشاره کرد که در این مقاله به طور کامل به آنها پرداخته می‌شود.

موتور برق چیست؟

 

موتور برق دستگاهی است که سوخت‌های فسیلی از جمله بنزین، گازوییل و گاز را به نیروی مکانیکی تبدیل می‌کند. سپس این نیروی مکانیکی با اتصال به ژنراتور، برقی با خروجی 220 تک فاز یا 380 ولت سه فاز تولید می‌کند.

برای اطلاع از قیمت موتور برق با ما تماس بگیرید.