سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ارائه ی انواع سینی کابل و لوله های فولادی

نظر

واشر و گسکت

واشرهای استفاده شده جهت آب بند کردن فلنج های با سطح صاف دارای استاندارد   ANSI B16.21 و واشرهای استفاده شده جهت فلنج های با سطح برآمده(Raised Face) بر اساس استاندارد ANSI B16.20 می باشند.

عوامل موثر بر انتخاب واشر

دما، فشار و میزان خورندگی سیال

تعداد دفعات باز و بسته کردن فلنج جهت تعمیرات و نگهداری

ضرورت های محیطی و الزامات 

هزینه

1-گسکت تخت از جنس آزبست(C.A.F) و یا تفلون (PTFE) و یا گرافیت (GRAPHIT) می باشد و در فلنجهای ساده و فلنج های با سطح برجسته و فلنجهای زبانه و شیار دار استفاده می شود.

2- گسکت حلزونی (Spiral wound gasket)

این نوع گسکت دارای یک لایه از جنس فولاد ضد زنگ و یک لایه پرکننده از جنس آزبست یا تفلون و یا گرافیت می باشد که با مقطع V شکل و بصورت  فشرده دور هم پیچیده شده است .(مقطع V شکل باعث می شود این گسکت ها  فشار بیشتری تحمل کنند) ضخامت این نوع گسکت  برای تمام اندازه ها و کلاسها یکسان می باشد. این گسکتها از ترکیب یک فلز شکل داده شده سیمی و مواد نرم پرکننده تشکیل گردیده اند . شکل  این گسکت ها  هنگامیکه در بین دو فلنج فشرده می گردند تاثیر زیادی در آب بندی دارد. این نوع لایی ها ممکن است دارای رینگ داخلی و یا رینگ خارجی باشند که رینگ داخلی میزان خوردگی فلنج را کاهش داده و از اجزای آب بندی محافظت می کند و رینگ خارجی برای صحیح نصب کردن لایی کاربرد دارد. معمولا جنس این رینگها فولادی و ضخامت آنها حداکثر 3.5mm می باشد. ارتجاعی بودن و مقاومت گسکتهای مارپیچی عواملی هستند که این گسکت را بعنوان یک گزینه مناسب برای استفاده در کاربردهای متنوع متمایز ساخته است

این نوع لایی در فلنجهای ساده و فلنجهای با سطح برجسته و فلنجهای زبانه و شیاردار استفاده می شود.

در بسیاری از مکانهای صنعتی همانند پالایشگاه ها ، انواع سایت های فرآیندهای شیمیایی ، نیروگاهها و همچنین صنایع هوایی استفاده  از این نوع گسکت ها فراوان می باشد.

در شکل زیر نمونه ای از یک گسکت مارپیچی و اجزای تشکیل دهنده آن نشان داده شده است

3-    لایی با پوشش فلزی (Jacket gasket)

این نوع لایی از جنس آزبست ، تفلون و یا گرافیت می باشد  که از زیر و رو با صفحه فلزی پوشش شده است . ضخامت این نوع لایی برای تمام اندازه ها و کلاسها برابر 4.5mm+0.25 می باشد وقطر خارجی آن در یک اندازه مشخص برای تمام کلاسها یکسان می باشد.

این نوع لایی در فلنجهای با سطح برجسته و فلنجهای زبانه و شیاردار و مبدلهای حرارتی استفاده می شود.

در شکل زیر محل قرارگیری  این نوع گسکتها که عموما در مبدلهای حرارتی مورد استفاده قرار می گیرند مشخص گردیده است.

4-    رینگهای آب بندی مخصوص فلنجهای با اتصال رینگی (Ring type joint)

این نوع رینگها  از جنس فلز (معمولا فولادهای نرم و آلیاژهای آنها) ساخته می شود و دارای مقطع بادامکی (Oval) و یا 8 ضلعی (Octagonal) می باشد.