سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ارائه ی انواع سینی کابل و لوله های فولادی

نظر

 

 

 با سلام خدمت همراهان عزیزامروز به بررسی یکی از قطعات ساختمانی می پردازیم که بسیار مورد استفاده افراد صنعت گر به خصوص برکاران عزیز است کابل و سیم که اگر نباشد خیلی از کارها صورت نمیگرفت...

 

سیم و کابل مناسب

برای اکثر ما این اتفاق افتاده است که حداقل یک مرتبه برای خرید سیم و کابل به بازار و یا حتی الکتریکی های تزدیک محل زندگی خود مراجعه کرده باشیم. این خرید می تواند گاهی چند متر سیم آنتن یا چند متر سیم نایلونی روکار یا حداکثر یک کابل دو رشته با سطح مقطع پایین باشد    .

چرا خرید سیم و کابل یکی از خرید های سخت برای مصرف کنندگان می باشد؟ وقتی ما می خواهیم یک گوشی تلفن یا یک تلوزیون خرید کنیم تنها چند کارخانه تولید کننده وجود دارد و اگر بخواهیم تفاوت بین آن ها را متوجه شویم با یک جستجو ساده در اینترنت ویا حتی چند سوال ساده از مصرف کنندگان میتوانیم متوجه آن شویم    .

 

اما این موضوع در بازار سیم و کابل خیلی وسیع تر دنبال میشود.جالب اینجاست که بدانید نزدیک به یکصد و پنجاه کارخانه وجود دارد که سیم و کابل استاندارد تولید میکنند.تعداد زیادی نیز وجود دارند که به صورت کارگاه های کوچک می باشند که سیم و کابل های غیراستاندارد تولید میکنند    .

همین یک دلیل شاید کافی باشد که ما را برای خرید با مشکل مواجه کند.

کارخانجات سیم و کابل به طور تخصصی تر به چند دسته تقسیم میشوند:

1.کارخانجاتی با تولید سیم و کابل های فشار ضعیف مسی.

2.کارخانجاتی با تولید سیم و کابل فشار ضعیف آلومینیومی

3.کارخانجاتی با تولید سیم و کابل فشار متوسط و قوی مسی و آلومینیومی.

1: کارخانجاتی مانند شرکت صنعتی الکتریک خراسان،شرکت سیم و کابل همدان،سیم و کابل مغان و بسیاری از کارخانجات دیگر شامل این دسته می شوند.

2.کارخانجاتی مانند سیم و کابل مشهد،سیم و کابل مسین،سیم و کابل پارس،سیم و کابل پیشرو و… شامل این دسته میشوند.

3.کارخانجاتی مانند سیم و کابل ابهر،سیمکو،یزد،البرز و کرمان و کاویان … نیز شامل دسته آخر میشوند.

اگر بخواهیم به طور کلی به موارد مصرف سیم و کابل نگاه کنیم،می توانیم آن را به دو بخش ساختمانی و صنعتی تقسیم کنیم .

 

سیم و کابل

سیم و کابل برق همان‌طور که از نامش پیداست برای انتقال برق مورد استفاده قرار می‌گیرد که به نیروگاه‌ها، شبکه‌های کامپیوتری، تلویزیون‌ها و تلفن‌ها اجازه‌ی کار می‌دهد. گوناگونی سیم و کابل ها به چندین هزار نوع بالغ می شود و برای شناخت دقیق آنها لازم است که به گونه های مختلف، طبقه بندی شوند.

برای طبقه بندی بایستی به سراغ پارامترهای طبقه بندی رفت و اصلی ترین آنها را مد نظر قرار داد. در اینجا به هشت عامل اصلی و نقش آنها در ایجاد طبقه اشاره می شود:

سطح ولتاژ

نوع هادی و ساختار آن

نوع عایق و روکش

نوع حفاظت الکتریکی

نوع حفاظت مکانیکی

تعداد رشته ها

نوع کاربرد

استاندارد

 

ساختمان سیم ها

سیم ها از دو قسمت هادی و عایق تشکیل شده اند هادی سیم ها عموما مسی یا آلومینیومی است ولی از مس به دلیل داشتن حجم کم و هدایت بهتر (نسبت به دیگر فلزات) بیشتر استفاده میشود. عایق سیم ها از موادی پلاستیکی است که آن را به صورت لایه ای روی هادی روکش میکنند .

 

 

انواع سیم ها

معمولا جنس هادی ها و عایق و نوع کاربرد کابل ها و سیم ها را به حروف مشخصی که درروی روکش خروجی آن ها نوشته میشوند نشان میدهند به طوری که هر حرف معنی خاص خود را دارد. در جدول زیر جهت اطلاع تعدادی از این حروف آمده است .